Alla inlägg under maj 2011

Av Becky - 16 maj 2011 14:53


Kommer lägga in två låtar, som jag bara ÄLSKAR!   




och



Av Becky - 15 maj 2011 13:01

Vaknade av att klockan ringde kl 8.45 i morse, vilket är tidigt att gå upp på en söndag!

Men jag ville så gärna se Eurovision Song Contest 2011(reprisen då eftersom det sändes igår!), väldigt många bra framträdande och självklart är jag som nog många andra besviken att sverige inte vann men är JÄVLIGT nöjd med att Eric Saade kamma hem tredje platsen!

Och självklart ett stort grattis till Azerbajdzjan som vann men även ett stort grattis till Italien som kammade hem andra platsen! 

 

Lite info om årets länder som var med o tävlade i finalen i Eurovision song contest 2011 :

1. Finland

2. Bosnien-Hercegovina

3. Danmark

4. Litauen

5. Ungern

6. Irland

7. Sverige

8. Estland

9. Grekland

10. Ryssland

11. Frankrike

12. Italien

13. Schweiz

14. England

15. Moldavien

16. Tyskland

17. Rumänien

18. Österrike

19. Azerbajdzjan

20. Slovenien

21. Island

22. Spanien

23. Ukraina

24. Serbien

25. Georgien

 

Hade väldigt många favoriter bland dom uppträdande men aja alla var duktiga!

 

men nu ska jag ta och gå in till mitt rum o göra som jag brukar göra alltså lyssna på musik! :)

 

 

Av Becky - 14 maj 2011 17:25

Vakna första gången vid halv 4 i morse men lyckades somna om vilket är ovanligt, andra gången jag vakna var kl halv 9 men låg iallafall kvar i sängen fram till kl 10 när min mammas man kom in o väckte mig!

 

Det jag har gjort idag är inte mycket!

Musik,duscha,vilat,ätit mat är vad jag gjort idag, inte mycket som ni kanske förstår! har haft en ganska latsam dag!

 

och nu sitter jag o skriver ett litet inlägg om vad som hänt hitills men nu ska jag gå in till mitt rum och tror jag ska ta o lyssna på lite mer musik o koppla av lite till!

Av Becky - 14 maj 2011 17:20


En väldigt fiin låt! <33






Av Becky - 13 maj 2011 19:13

vaknade av att mamma kom in i rummet och väckte först hanna, men jag somnade om igen, sen nån timme senare kommer hon in o väcker mig o då steg jag upp ur den varma sängen, men hade helst velat ligga kvar!

 

Jag åt lite frukost o kollade lite på tve med Elisabeth, sen gick jag in till mitt rum lyssnade lite på musik o efter det så börja jag städa lägenheten.

Sen gick jag tillbaka in i rummet och lyssna på ännu mera musik samtidigt som jag la mig ner på golvet med papper + penna o börja rita + skriva lite dikter!

Har haft en väldigt avslappnad morgon + förmiddag men på eftermiddagen sprack allt, och jag blev depp och ledsen o irriterad, precis vad jag behövde...NOT!!!


Sen gick det över lite granna, men det satt fortfarande djupt in i själen, orkade ingenting, ville ingenting, va så jävla less på allting, de jag vill mest av allt var att försvinna härifrån, men jag lät bli men mest för att jag tänkte på vännerna+syskonen+bröderna!

 

Men nu sitter jag framför datorn o lyssnar på musik ifrån spotify och just nu spelas: I can jive med Jerry Williams, massa kärlek till den låten!!!    

Av Becky - 13 maj 2011 18:51

Asså seriöst hur kunde du göra så här  mot mig, vet du hur dåligt jag mår pga allt det här!?

Jag hade precis blivit bättre, börja känna glädje o lycka igen och så gör du så här, vad faan är ditt problem?

har du problem med att jag är lycklig och glad eller?

Är ditt mål att få mig deppig o ledsen, att ärligt talat vad sysslar du med?

 

Du säger att du känner mig och vet hur jag är men isåfall kan du ju svara på dessa frågor som borde vara enkla ifall du känner mig!

  • Vet du hur jag egentligen mår?
  • vet du hur många gånger jag kämpar bara för att klara av dagen/natten?
  • vet du hur mina nätter/dagar är?
  • vet du hur svårt jag har att släppa in folk i mitt liv?
  • vet du hur svårt jag har att kunna lita på folk?
  • vet du hur mina vänner är?
  • vet du hur min familj är?
  • vet du hur jag har det hemma?
  • vet du hur jag lever mitt liv?
  • vet du hur mycket ångest jag känner dagligen?
  • vet du hur många gånger jag har blivit sårad av vänner/kärleken?
  • vet du hur många gånger jag ärligt talat har velat ta mitt liv?

Nej det vet du inte eftersom du känner inte mig, du vet inte vem jag egentligen är!

Så låt mig förklara för dig hur jag är som person:

  • Jag är blyg!
  • jag har sjävmordstankar! (nästan dagligen)
  • jag gråter mig till sömns! (nästan varje natt)
  • jag har inte många vänner!
  • jag har svårt att lita på folk!
  • jag har blivit sårad så många gånger att jag har tappat räkningen!
  • jag har problem hemma!
  • jag har blivit slagen av f.d pojkvännen!
  • jag lever för mina vänners/syskon + bröders skull!

 

 

Du snackar bara en massa bullshit, om en massa saker som du inte har någon aning om, lägg ner o låt mig leva mitt egna liv precis som jag vill leva det!

Och en sak ska du ha klart för dig, du kan inte bestämma hur jag vill leva mitt liv.

  • Vill jag vara ensamvarg så är jag det!
  • Vill jag ha folk runt omkring så har jag det!
  • Vill jag stänga in mig på rummet o gråta i min ensamhet så gör jag det!
  • Vill jag gå ut och skratta med mina vänner så gör jag det!
  • Vill jag vara med min familj så är jag det!
  • Vill jag ut och festa varje dag så gör jag det

Det finns ingenting du kan göra åt det, jag är myndig så jag göra vad fan jag vill!

Vet du en sak, du är en tjuv, du tar all min glädje, du tar all min livsglöd, du tar all min energi, du gör så jag inte orkar någonting, du får mig att ärligt talat inte vilja leva längre!

 

Vet inte hur länge jag orkar med den här skiten, inte länge till iaf, får hoppas på nått bättre, får hoppas på att vindarna vänder snabbare denna gång!


 

Av Becky - 13 maj 2011 18:19

Sviken av sin bästa vän, vems fel var det egentligen!?

var det ditt eller mitt,kommer svaret att hitta hit!?


Jag blickar smått tillbaka o kan minnas våra stunder, du var min bästa vän, nån jag älskat från första gången, jag menar som en vän, den första som jag lita på.

En vän för hela livet, nej fallet var ej så!

Våran tid den är förbi, vår tid är långt ifrån!

Åh, vad jag blir ledsen, tappar modet o så.

Snälla kom tillbaka, saknar dig mer än du kan ana.

Kan minna allt från den sommarn, du o jag var bäst av alla.

Tiden den går snabbt, vill spola allt tillbaka,

vi va varandra täta,kan verkligen inte hata.


jag trodde att det skulle bli du o jag mot denna värld, inte kärleksmässigt utan allt som bästa vänner!

Vi bara gled ifrån, jag stod ensam kvar,

jag stod där helt ensam,kolla runt o bara vänta.

För du som hade lovat: Förevigt vän med mig, en bästa vän för livet!

men svaret blev ett NEJ!!

Åh vad man får ångest att man bara gled isär.

Åh vad allt känns jobbigt att leva ensam här.

man får väl bara minnas,man kan drömma, inget händer.

Man kan ju alltid hoppas, hoppas att vindarna vänder!


Vi är vänner än idag, men med en annan relation.

Jag menar, för då var vi täta, som syster och syster.

Fuck att livet går så, saknar dig mer än något annat.

Jag fattade vår vänskap, om vi hade vandrat.

Ville va me dig, jag ville rocka o ha kul.

För jag hatade att bråka, hatade att se dig sur.

Om du fanns här just nu, skulle jag inte sakna alls.

Om du stod mitt framför mig, jag skulle hänga den runt din hals.

Ett halvbrutet hjärta vart man läste: best friends!

Jag menade med det: kom tillbaka bästa vän!

Ja allt återberättas, lyssnar på en sagostund.

Men allting är för troligt, för troligt, så somna in.

Jag har fullt med panik, menar nu, sen och efter.

jag hatar att vi skiljdes, jag saknar dig mest vännen!


Varför gjorde jag ej nått? för jag fattade visst till sist.

Ja nu jag allting fattar, hur du var och vad jag har mist!

 

 



Av Becky - 10 maj 2011 16:36

Mamma kom och väckte mig vid 10-10.30 men somnade om så gissa om hon blev irriterad när hon kom in 40 minuter senare och såg att jag bara hade vänt mig i sängen och somnat om, hihi :D

Men jag gick till slut upp och åt lite frukost och kollade på tven, medans mamma o lillasystern Elisabeth gick till centrum för att handla!

Sen gick jag in i mitt rum igen för att lyssna lite på musik och sväva bort med mina tankar, har så himla mycket att tänka på men allt börjar vandra till bättre dagar, mår inte lika dåligt längre, är inte lika nere, börjar komma upp på topp igen, mår mycket bättre och tack vare vännerna( både gamla och nya) och släktingar, ni vet vilka ni är så jag slipper skriva era namn för det skulle ta en evighet! Och sen har vi ju den speciella tjejen som jag älskar så fruktansvärt mycket, vi bråkade och tjafsade men vi håller på att komma sakta tillbaka till varandra, vi har förlåtit varandra och insett att vi hör hemma med varandra, för utan henne så vill jag inte leva längre, det är hon som gör så att jag andas eftersom hon är min luft, hon är min stjärna, hon är mitt allt, hon är mitt liv, hon är min underbara prinsessa! Älskar dig och låt ingen annan få dig att tro något annat!

 

Just nu sitter i köket och lyssnar på musik medans jag pratar med mamma som lagar mat till oss här hemma, luktar så fruktansvärt gott och jag är så himla hungrig, så vi hoppas på att maten är klar snart! :)

Och nu kom precis mammas man hem från jobbet, vilket var trevligt! :)

 

 

:)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bdb

bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards