Alla inlägg under juli 2011

Av Becky - 30 juli 2011 11:43

Jaha det är lördag nu då, har då inte gjort så mycket hitills men aja det är ju ganska tidigt, men jag har iaf ätit lite frukost och kollat på tve med styvpappa Kari och mamma Helene, trevligt trevligt! ^^

 

Just nu är mamma Helene och styvpappa Kari i affären och handlar och jag sitter här vid datorn och lyssnar på musik(the pinks, mina favoriter när jag var liten!) och så kollar jag runt lite på dayviews och facebook!

 

Av Becky - 30 juli 2011 00:30

Blev väckt idag vid typ 10 av min styvpappa Kari, sen åt jag lite frukost medans jag tittade på tve, sen satt jag en stund o pratade med Kari.

 

lite senare åkte kari iväg för att jobba och då skulle jag gå in i mitt rum för att lyssna lite på musik medans jag låg i sängen, men det kunde ju jag fet glömma, jag sprang ut lika fort ur rummet, pga att det var en spindel som klättra på vägen, USCH! :O :( (har spindelfobi så klarar fan inte av spindlar..) så jag satt i vardagsrummet, o typ grät(ja jag grät kanske lite barnsligt men aja, är man rädd för spindlar så är man..) sen kom jag på att mitt leg, pengar och tröja + mina strumpor fanns i rummet, awwii trodde jag skulle ärligt talat dö, så jag fick springa in i rummet och ta tröjan ut, och som tur var låg den ju precis innan för dörren, och leg + pengar låg i tröjfickan! :D strumpor lånade jag utav mamma, hehe för jag ville absolut inte gå in i rummet igen!

 

Sen gick jag iväg till GottsundaCentrum och handlade 4 buss-biljetter(två till mig och två till kari), köpte oxå cigg(till mig och kari) sen gick jag hem och sen ringde telefonen och de var kari som sa att han inte skulle hinna hem och bytta om så att jag fick gå på engång till bussen och åka ner på stan till Åhlens..

 

Väl nere på stan träffa jag kari och så mamma Helene, vi gick och tog buss nummer 13 och åkte vidare till Media Markt för att leta efter en dator eftersom våran andra dator har pajat helt!

Så vi köpte en riktigt fin dator(laptop då da!) sen nya högtalare och så lite nya lampor och sen tog vi en taxi hem till Gottsunda! :D

Sen gick vi till affären, eller ja rättare sagt helene och kari gick till affären och jag gick till biblioteket och lånade lite böcker..

sen gick jag hem bara för att få veta att jag skulle gå snart igen för att möta lillasyster Elisabeth vid pizzerian för att beställa mat,jag tog kebabtallrik mums gott! ^^

 

sen satt vi lite senare på kvällen o lyssna på musik och skrattade en del..

 

men nu ska jag nog ta och gå sova, är as trött efter allt skrattande o sjungande! ^^

Av Becky - 28 juli 2011 14:25

Jag har läst dom första tre bökerna, o dom är helt underbara, jag bara älskar böckerna!

Har varit på biblioteket och letat efter 4 och 5 men har bara hittat 6 och 7 eftersom 4 och 5 var utlånade! :(

Så nu väntar jag bara på att få dom så jag kan fortsätta läsa! ^^

haha, jag hatar typ att läsa saker och så vet man inte hur dom slutar xP

jag bara älskar Arina Tanemuras sätt att rita ♥


"Serien handlar om en en tjej, Maron Kusakabe, som verkar helt vanlig på ytan, med skola, vänner och rytmgymnastik, men som i själva verket är konsttjuven Kaito Jeanne, den återfödda jeanne d'Arc, som stjäl tavlor för att försegla demoner som finns i tavlorna.

Och en dag möter hon sin rival Kaito Sindbad men det Maron inte vet är att Sindbad i själva verket är Chiaki Nagoya, som har flyttat in i samma hus och börjat i hennes skola(så dom blir grannar och klasskamrater). Till sin stora förskräckelse inser Maron att hon börjar förälska sig i Chiaki, vilket komplicerar saker och ting.

Både Maron kusakabe och Chiaki Nagoya har varsin hjälpreda eller vad man nu ska säga, Maron har den lilla semiängel Fin Fish och Chiaki har den lilla svarta ängel Access Time." ♥




Helt underbart!^^



     

Av Becky - 26 juli 2011 15:13

Vaknade vid 9.50(tidigt för att vara jag)...

 

sen gick jag med mamma Helene och lillasyster Elisabeth till centrum, först till biblioteket o lämnade tillbaka böcker o filmer.. Sen lånade vi nya böcker + filmer.. sen träffade vi en vän till familjen och hennes barn.. :D

 

Sen gick vi tillbaka hem och väl hemma tittade jag o lillasyster Elisabeth på filmen 17 again med Zac efron som huvudrollen.. Den var faktiskt bättre än jag trodde! ^^

 

Nu blire att ta en snabb dusch och sen göra något roligt..

 

..

Av Becky - 21 juli 2011 14:07

Allt känns så himla konstig, känns som om någonting håller mig nere och inte låter mig ta mig upp igen..
Jag gör allt jag kan för att kunna resa mig o ställa mig på mina egna två ben, men det känns omöjligt, som om jag inte har någon kraft kvar i kroppen.
Och jag blir ofta rädd för mitt humör..
För ibland kan jag vara vldigt glad men sekuden efter kan jag vara hur arg och uppkäftig som helt och sen sekunden efter det kan jag börja gråta eller skrika på folk, och jag blir ärligt talat rädd för mig själv när det händer,för jag har ingen som helst aning om varför det händer eller varför det måste hända, för det händer lite titt som tätt även fast jag inte vill och det är väldigt irriterande ibland.. Kanske borde söka hjälp eller rättare sagt gå till sån här psykolog/kurator(?) och fråga om dom har nån aning om varför..
För det är ju inte bara humörsväningarna som händer utan jag tänker massa konstiga tankar och känslor som jag inte förstår mig på..
Tankarna jag tänker är massa om livet och döden och sånt, vet itne varför jag tänker det men det dycker upp lite titt som tätt när jag tänker på något annat så kan det *visp* vara där och gnaga sig in i skallen på mig.. Men även mina känslor är konstiga för ena sekunden ka jag säga att jag älskar en person och sen sekunden efter kan jag börja skrika att jag hatar personen och det är inget jag vill men inte kan råför, och visst mina vänner vet det här men vad händer när jag träffar nån som inte känner mig och inte vet om detta..? Personer som har fått stå ut för mina utbrott har tyckte att jag är ett psycko eller ett psykfall men jag vet att det inte är så eller rätttare sagt tror inte det iaf.. =/
Det år många som frågar mig om jag har AD/HD men allt jag kan säga är jag vet inte eller jag tror inte det iallafall..(Jag hoppas att jag inte har det!)

Hatar mig själv ibland, men jag älskar mig ändå, usch hatar när allt ska vara/bli så komplicerat!

Usch, vill inte detta mer, orkar inte detta mer, hjälp..!?

Av Becky - 21 juli 2011 13:58

(hmm.. ville bara säga att det är inte så längt kvar av sommarlovet, suck..!)


idag blir det nog bara att ta det lugnt eftersom det är kallt, (och ja jag vet man ska inte skylla på vädret eftersom det finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder!), grått och trist ute, men men det finns säkert mycket man kan göra hemma... Eller inte! ^^


Nu för tillfället är jag ensam hemma, pga att mamma är med syster på sjukhuset..

Hatar att vara ensam hemma nuförtiden, det har börjat blivit tråkigt, finns ju ingen att prata med utom folket på msn, facebook och Dayviwes eller så jobbar folk eller inte är hemma..


nä jag kanske ska ta o kolla på en film o se om man får lite roligare i väntan på att mamam o syster ska komma hem så man får nån att prata med! ^^


Av Becky - 20 juli 2011 12:42

börja med att säga att det är väldigt varmt o skönt ute idag! ^^


Okej detta har jag hunnit med hittills:

  • Vaknat :P
  • ätit frukost
  • kollat på två avsnitt av seven heaven (sjunde himlen)
  • varit på biblioteket och kopierat betygen
  • varit på willys och köpt frimärke o kuvert
  • postat betygen (till CSN)
  • ätit en dammsugare(godisbiten, usch väldigt äcklig!)
  • kollat på ännu mera tve!

Och detta ska jag ha hunnit med under dagen:

  • Diska
  • lyssna på musik(?)
  • skriva dikter
  • börja med städningen(?)
  • läsa klart boken
  • vara ute(?)
  • kolla på lite tve
  • äta mat (är väl ett måste?)
  • duscha(eller bada?)

Ne men nu ska jag nog gå och börja med diskningen så att mamma slipper tjata, hehe -.-'



Av Becky - 19 juli 2011 14:00

Jag skulle vilja säga godmorgon men eftersom jag har varit vaken ett tag så känner jag att det inte passar in, men aja..

Just nu sitter jag och målar i programmet paint och skriver lite dikter i programmet word, trevligt! ^^

 

Vaknade vid 10 idag eftersom mamma kom in i rummet o väckte mig och Hanna bara för att säga att hon skulle till centrum o köpa mjölk! xD

 

Men aja, vi gick upp och satt oss i vardagsrummet och käkade frukost medans vi kollade på serien Sjunde himlen eller rättare sagt seven heaven som den heter egentligen ( går på kanal 5)..

 

Sen efter det så satt jag och läste ett tag och efter de så lyssnade jag på musik och tog de lugnt.. :)

 

Sen kom mamma in i rummet och sa hejdå, för hon skulle till jobbet(hon jobbar kväll idag, vilket är tråkigt eftersom jag kommer att umgås med min mamma så mycket idag och samma sak var de igår, hon jobba kväll i går oxå!)..

 

Är ensam hemma nu( eller ja katterna/fiskarna är ju oxå hemma!xD) och det är så tråkigt att vara själv men aja om några timmar kommer nog styvpappa Kari hem från jobbet, kul kul!

 

Ne men nu ska jag nog ta och fortsätta måla i programmet paint, och skriva lite mer dikter!

:)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bdb

bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards