Direktlänk till inlägg 5 januari 2013

Sluta med röknigen..

Av Becky - 5 januari 2013 15:50

Jag har rökt sen jag var 12/13 år gammal men jag har även på senare år funderat på att sluta med rökningen, för jag vill inte vara beroende av cigaretter/rökningen eller rättare sagt nikotinet...

Men det har alltid funnit något som varit i vägen, som har sagt stopp, bland annat har det varit stressen och suget efter nikotinet  men för det mesta har det varit att dom dära orden som läkarna sa till mig en gång i tiden; "att du får inte sluta med rökningen eftersom ditt hjärta har nu blivit beroende av rökningen, och om du nu slutar med rökningen så kommer även ditt hjärta sluta slå, så jag förslår att du fortsätter med rökningen, för inte vill du väl dö..?" (vad fan svarar man när  en läkare säger så till en..?)

Hur kan en läkare egentligen säga så, och sen skriva in det i ens papper..

En fråga som alltid kommer upp i mitt huvud varje gång jag tänker på dessa ord som läkaren sa till mig är alltid den samma; "Varför börja jag egentligen, men jag vet ju redan varför, men varför lät jag de gå så långt,

varför slutade jag inte..?"

Jag vet svaret på frågan jag själv ställer mig men hur formulerar man den, så att man själv förstår..? Och sen så får man frågan varje gång man ska till läkaren, "Röker du forfarande?"

Asså jag är så himla trött på den frågan!! Asså jag vill inte röka, vill kunna sluta,

men har alltid varit för feg för att sluta, för tänk om mitt hjärta stannar, precis som läkaren säger?


"Sluta med rökningen" - Är ett av mina nyårslöften, men kommer jag klara det, det är frågan jag har ställt mig alltför många gånger..

Jag vet att jag kan göra nästa vad som helst med mitt liv, bara jag har viljan till det..

Men har jag viljan till att sluta med rökningen? Jag kan ärligt talat säga ja det har jag,

och det är precis vad jag tänker göra från och med idag, det är slut med rökningen,

jag kommer kämpa emot, kämpa för att bli fri från rökningen,

jag ska till och med bevisa dom där jäkla läkarna att dom har fel, jag kan sluta,

jag kan ta kontrollen över mitt liv, över mitt egna hjärta, jag ska kämpa för min framtid,

för min familj och för mina vänners skull, för jag VILL helt enkelt inte dö, jag VILL leva,

länge och lycklig, och HELT fri från NIKOTINET och CIGARETTERNA!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Becky - 9 augusti 2013 16:26

Jag vet att jag inte skriver så ofta, men har inte haft tid, vet att jag skriver så varje gång, men jag har ingen dator för tillfället, den gick sönder, och nu är på lagning, så har varit utan den, men den kommer väl tillbaka någon gång nästa vecka.....

Av Becky - 16 mars 2013 15:04

Veckor och veckor går förbi, vet inte hur jag vill leva mitt liv längre, alla säger, ta en dag i taget så ordnar det sig ska du se, jaja, visst jag tar en dag i taget, men det är bara för att leva vidare, orka mer, allt blir bättre för varje dag som ...

Av Becky - 5 februari 2013 22:11

Av Becky - 11 december 2012 22:35

Tänkte bara skriva av mig lite granna, börjar bli lite för mycket uppe i skallen på mig eller så börjar mitt hjärta bli för fullt av lågt självförtroende..? hmm vet helt enkelt inte, men ska ändå skriva lite som jag funderat på ganska länge ifall jag...

Av Becky - 18 oktober 2012 22:13

Jag brukade vara tjejen som blev mobbad för bl.a dessa anledningarna: * Var för ful * Var för tjock * Var för korkad * Var för blyg * Var för kort * Mina föräldrar var inte gifta * Min pappa dog  Och en massa annat..   Och visst j...

:)

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

bdb

bloglovin


Ovido - Quiz & Flashcards